Updated: 24-
Technische informatie/tips; Druk aan het restaureren geweest en je maakte creatieve oplossingen? Of wellicht past de waterpomp en koppakking van een Datsun heftruck gewoon op een een 1600 motor? Deel de kostenbesparende of handige tips hier.
Het V(ehicle) I(dentification) N(umber) of chassisnummer, staat altijd op het chassis. Bij sommige hoge voorruitmodellen ook op het dashboard en bij alle modellen op het typeplaatje onder de motorkap.
Het VINnr bevindt zich t.h.v het ruitenwisservloeistofreservoir. Het kan erg slecht leesbaar zijn door vet, smeer, verflagen en zelfs door straalwerkzaamheden aangetast zijn.
De pijl in de afbeelding hiernaast geeft de locatie exact weer.
De schuimpads of als u de oude nog heeft in paardenhaar, dienen aangebracht te worden op de volgende plaatsen op het chassis. Let op de blauw met rood aangegeven pads dienen verlengd te worden (het rode). In het restauratieverslag van Peter (te vinden onder Historie, of bovenaan deze pagina) vind je hier welk materiaal je kunt gebruiken en de exacte afmetingen in cm’s.
Wintertips:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ruitenwisserbladen die je zo op de oude unit kan schuiven, wel even op lengte af
snijden:
Valeo silencio refill bladen 330mm kosten €8,75 per stuk.
Flexibele waterslang met stalen binnen spiraal voor de radiator:
-
-
deze kosten samen 43 euro.
Het is maar dat je het weet voor de APK:
Spelingen, wie weet hoeveel het mag zijn?
Ik kreeg ooit een briefje onder mijn neus
met deze gegevens...weet iemand het beter, dan hoor ik dat graag!
-
-
-
-
Doorsnede maten deurrubber (voor de originaliteitsfreaks; dit is niet origineel, voor de niet zo originele freaks; het past perfect en deze deurrubbers met kraal zijn gewoon te koop in Nederland. Blauw is de maat van de verkoper, rood is de “originele” maat.
Zomertips:
-
-
-
-
-
-
-
Nog een tip van Lou; De latere Fairlady’s met de 5 versnellingsbak hebben een ponsmerk in de vorm van een “0” op de aandrijfas, kruiskoppelingen, differentieel en cardanas. Deze zijn vanaf fabriek gebalanceerd en uitgelijnd op het ponsmerk. Controleer of deze inderdaad tegenover elkaar staan”. Breng desnoods een streepje verf aan om het voor jezelf te verduidelijken. Met dank aan Rob op 311s.
Met dank aan Rob op 311s.
Wanneer je krukaskeerring aan vervanging toe is loop je vaak tegen een uitgesleten krukaspoelie aan. Dit kun je oplossen met een Speedi Sleeve SKF part number is 99179 voor de R16 motor.
Peter loste het zo op: Een nieuwe poelie is heel erg duur, ik heb dit opgelost door de poelie af te draaien en een overmaat oliekeerring te gebruiken.
Nee die groeven horen er niet te zitten
Voor en na
Origineel behoord de carrosserie achter de grille zwart te zijn, ook de dwarse balkjes voor de radiateur