Updated: 03-10-2015 Please subscribe in the register Datsun Fairlady Roadster

HOME CONTACT
modellen

Van oktober 1960 t/m augustus 1962 werd het SPL213 model geproduceerd. De verkoop startte in 1961 en het model bleef tot begin 1963 in de verkoop.

Aan de buitenkant oogt de SPL213 identiek aan de SPL212 het enige uiterlijke verschil zijn de velgen, deze zijn nu grijs gespoten i.p.v. in dezelfde kleur als de flanken van de SPL212. Het verschil zit onder de motorkap. De motor is een nieuwe E-1 series met 60hp. De nieuwe E-1 heeft een nieuw ontworpen cilinderkop, een nieuw inlaatspruitstuk en een nieuwe dubbele Nikki carburateur. Het oude oliebad type luchtfilter is vervangen voor een papierenfilter.

Het gewicht is 890kg en de topsnelheid 132k/ph.

Er zijn ook veranderingen aangebracht aan de remmen en 4 assen. De SPL212 had remtrommels die vastzitten aan de naaf en bij de SPL213 zijn deze los van elkaar. Hierdoor moesten er iets andere velgen gemonteerd worden.

Ook dit model was alleen uitgevoerd in links gestuurd en werd alleen aan de US verkocht. Er werden er 217 gebouwd.






modellen

In 1961 werd Norah Taylor 4de in de All-American Women’s series. Dat was niet makkelijk tegen Jaguar XK120, Ford Thunderbirds, Lotus 7, Alfa Romeo Guiletta and Sunbeam Alpines. Wetende dat jouw auto basis uit een truck chassis bestaat. Andere racers waren Jean La Plant en Jim Nieland, welke in 1960 begonnen met de SPL212 onder de naam Team Nissan. Zij wonnen een race in 1960 in Palm Springs. La Plant ging door met racen, hij stapte in 1963 over op de SP310 en won daar enkele SCCA titels mee tussen 1963 en 1965.